CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday 14 July 2011

2nd post...

as salam...salam jumaat. hari yg sgt2 dinantikan. x sabar nak cuti...cepat btul masa berlalu, rasanya baru lg hari jumaat. klu 5 hari weekdays terasa cepatnya apatah lagi 2 hari weekend tu...
slalunya jumaat ahri yg sgt busy tp x plak mggu ni. bersenang lenang je pun. so aku decide nak update blogku yg baru setahun jagung...bila compare dgn blog2 org lain, ya allah, aku senyum sendiri tgk blog aku yg serba kekurangan ni. serba serbinya kurang. kurang template, kurang warna yg menarik. tp xpe la, aku tekad nak improve nnt bila aku dah terer. hehehe..maklum la aku ni kurang celik IT. blajar komputer pun sendiri2 jer. 
hish..apa aku dok buat introduction panjang sgt nih. naik boring la plak...

well, actly nak start blog ni dgn pengalaman semasa preggy kat Hadda-my 2nd prenancy coz yg 1st dulu gugur. pregnant kat Hadda selepas hampir 6 bln free. risau gak nape x lekat lg. slalunya selepas gugur cepat nak sangkut balik.period plak x teratur...sblm 2nd preggy, tiap bulan aku buat prenancy test. sbb tiap2 bulan periog lmbat smpi 2 mggu. akhirnya , bln june 2010 aku disahkan hamil. fuhh..best sungguh rasanya..1st trimeter x byk mslh...xde morning sickness, semuanya mcm biasa kecuali aku x leh bau nasi menggelegak.(mendidh). monthly check up seperti biasa cuma berat aku menurun. terbalik la plak....sblm preggy berat aku 59kg...early pregnancy turun 7kg. then slowly naik balik. yg kelakarnya aku ni buat check up smpi 2 tempat. klinik swasta pun buat..klinik kerajaan pun buat....mesti korang pun pelik. sbbnya aku dgr kwn2 bgtau kena buat kad merah kat klinik kerajaan, wp nak beranak kat swasta sbb takut ada emergency klinik swasta x terima, kite blh guna kad merah tu utk p hospital kerajaan...tp sebenarnya wp sedikit hassle aku akui ada manfaatnya sbb kat klinik swasta yg aku pergi xde buat briefing pasal kebaikan susu ibu. sbb plan dr awl sblm pregnant aku nak fully BF. cuma yg lecehnya, klinik kerajaan ni suka sgt refer kita kat hospital or kat emergency. sepanjang 9 bln mengandung 2-3x aku kena refer ke emergency esp bila berat aku x naik. there's one time berat aku turun plak 1 kg. huhu...

tak abis lg ni citer time preggy....tp jari ni cam penat la plak. leh smbg x nnt2? hehehe....ok la kita smbg nnt dgn cite seterusnya kenapa aku decided nak deliver kat swasta. smpi jumpa lg....

0 comments:

Post a Comment